שמחה שירמן ,נועה צדקה, טובה לוטן

 

 

התערוכה- צילום אישי, שירה פרטית, מציגה גופי עבודה של שלושה יוצרים , אשר צילום ושירה אישית נוכחים בעבודתם לאורך שנים .  שלושת האמנים המציגים,  עוסקים באופנים שונים במדיום הצילומי, אך אצל כל אחד מהם מתקיימת שפה כתובה פואטית ביוגרפית ופרטית המרחיבה את גבולות הצילום,  מגיבה אליו ומשמשת כקול נוסף לקריאת עבודתם .

 

טובה לוטן  יוצקת דימוי ומילים של שירה לתוך עבודותיה. ביוגרפיה אישית  ושאריות של זכרון מפעילים את עשייתה. התצלום הוא כלי בדרך: מתפקד כמצע וכחומר פעיל . כשהצילום נעדר מהעבודה  , מחליף אותו הטקסט והחומר או האל חומר: חמישה חורים בלוח פרספקס מסמנים חמישה עצים לבנים מכף רגל ועד ראש, המשפט-תמונתך הולכת ומתגבשת, נקשר מחוץ לפואטיות המיידית , גם לתהליך הכימי של הדפסה כימית במעבדת צילום. 

גם התצלומים וגם משפטי השירה בעבודותיה של לוטן, ערטילאיים, מדברים על העדר על כמעט על היעלמות או התהוות.

 

 

 

איילת השחר כהן, ספטמבר 2011

שמחה שירמן ,נועה צדקה, טובה לוטן

 

 

התערוכה- צילום אישי, שירה פרטית, מציגה גופי עבודה של שלושה יוצרים , אשר צילום ושירה אישית נוכחים בעבודתם לאורך שנים .  שלושת האמנים המציגים,  עוסקים באופנים שונים במדיום הצילומי, אך אצל כל אחד מהם מתקיימת שפה כתובה פואטית ביוגרפית ופרטית המרחיבה את גבולות הצילום,  מגיבה אליו ומשמשת כקול נוסף לקריאת עבודתם .

 

טובה לוטן  יוצקת דימוי ומילים של שירה לתוך עבודותיה. ביוגרפיה אישית  ושאריות של זכרון מפעילים את עשייתה. התצלום הוא כלי בדרך: מתפקד כמצע וכחומר פעיל . כשהצילום נעדר מהעבודה  , מחליף אותו הטקסט והחומר או האל חומר: חמישה חורים בלוח פרספקס מסמנים חמישה עצים לבנים מכף רגל ועד ראש, המשפט-תמונתך הולכת ומתגבשת, נקשר מחוץ לפואטיות המיידית , גם לתהליך הכימי של הדפסה כימית במעבדת צילום. 

גם התצלומים וגם משפטי השירה בעבודותיה של לוטן, ערטילאיים, מדברים על העדר על כמעט על היעלמות או התהוות.

 

 

 

איילת השחר כהן, ספטמבר 2011